mandag 9. august 2010

Flora

Denne vakre planten må være mitt beste plantekjøp.
Det er en afrikansk lilje (Aghanthus-ettellerannet!) som tåler utrolig mye vind! Den har stått her på trappen med orkan i kastene, og smiler like fint etterpå.

Jeg har kjøpt en til, de skal stå frostfritt om vinteren. Det må jeg vel kunne få til?

Så har vi den faste sommer-gjengen:



Lykkefund, som skal klatre 6 meter og fylle pergolaen med roser..

Den trenger nok noen år til på seg for å nå toppen.. : D



Vi sluker siste rest av sommer!

6 kommentarer:

  1. Det kryr av denne afrikanske liljen her i Los Angeles, og den er saaa nydelig ♡

    Ser ut som du har mye annet vakkert i hagen ogsaa:)

    Onsker deg en god ny uke!
    klem Nina

    SvarSlett
  2. Så herlige blomster du har, nydelige sommerlige...

    God kvelg til deg og dine!
    Klem Elizabet

    SvarSlett
  3. For en vakker blomsterflora du har! Her begynner det å bli magert, for å si det mildt...
    Søt bissevovv dere skal få forresten!
    Ha en fin kveld!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  4. Takk for det Mona!! :)

    Så nydelig blomster du har, nyt sommeren siste pust! :)

    Klem Cecilie

    SvarSlett
  5. Hei Mona!

    Tusen takk for hyggelig kommentar, og takk for at du la deg til som følger :-)

    Nydelige blomster du har, og jeg likte spesielt Lykkefund. Den tror jeg ikke har sett før; kjempeflott!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Nydelig den Agaphantusen! Jeg hadde en jeg også, og klarte å holde liv i den i 3 år. Men nå er den avgått med døden. Tror jeg skal få meg en ny neste sommer, den er en av de vakreste blomstene jeg vet om.Nyt sensommeren =)

    SvarSlett